AB_Pro_KMMA thumbnail

Architectendag Africa museum

De totaalrenovatie van het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika is een feit. Dankzij het ingenieuze ontwerp, de onverdroten inzet van de vele betrokken bouwpartijen en de betrokkenheid van de bouwheer is uitvoering van deze complexe opdracht perfect geslaagd. Het Africamuseum beschikt nu over de slagkracht om uit te groeien tot een dynamisch en aantrekkelijk museum van wereldformaat.

ODS Jansen en Infosteel organiseren op woensdagnamiddag 24 april a.s. een begeleid bezoek voor architecten aan het museum in combinatie met een aantal boeiende sprekers, waaronder STEPHANE BEEL ARCHITECTS die het verhaal van de renovatie van het Africamuseum zullen toelichten. Speciale aandacht zal uitgaan naar het slanke stalen schrijnwerk dat zowel in het bestaande geklasseerde gebouw als in het nieuwe onthaalpaviljoen werd toegepast.

Inschrijven voor deze architectenrondleiding kan tot uiterlijk 29 maart onder vermelding via voorgaande link met vermelding "uitgenodigd door ODS-Jansen".

Programma:
• Ontvangst / koffie vanaf 12u
• Begeleid bezoek van 13u tot 15u
• Presentaties van 15u15 tot 16u45
    ◦ Introductie door Infosteel
    ◦ Stéphane Beel (SB A - Stéphane Beel Architects)
    ◦ Ron Jacobs (Kloeckner Metals ODS Jansen)
• Afsluitende drink van 17u tot 18u
• Diner (optie)